Monday, December 19, 2011

Welcome Home Dear!



Last Saturday Encik Suami selamat sampai dari Korea. Alhamdulillah semuanya sihat dan selamat.

Berulangkali dia mohon maaf sebab tak dapat bawa saya dan anak2 sekali. Mr Hubby memang macam ni. Ke mana sahaja dia out station mesti kami nak dibawanya. Pernah dia ada kerja selama sehari semalam jer di Seremban dan Melaka, kami semua dihangkutnya sekali. Masa tu twin prasekolah jadi cuti2 ni takde masalah. Sampai mak dia pun pelik sebab ke mana jer dia mesti nak bawa kami. Mr Hubby tak selalu dapat kerja sampai luar negara. Kali terakhir Beijing tahun 2009. Masa tu Tisya tak sampai 3 bulan tau. Pantang pun tak habis betul lagi. Mr hubby determined nak bawa kami semua ke sana walau macam mana pun. :D Sangat terharu masa tu sebab walau kewangan kami agak limited masa tu tapi dia usahakan juga untuk bawa isteri dan anak2nya. (Thank you hunny bun! )

Itulah pertama kali saya sampai luar negara. Paling jauh saya pernah pergi pun Singapore. Shopping di Beijing memang seronok. Murah! Masa tu saya baru jer nak habis pantang. Dah la tak banyak bawa duit, Dengan 3 beradik ni lagi, saya rasa sedikit tertekan sebab tak puas shopping! Barang Murah tapi tak cukup duit dan tak menang tangan nak jaga 3 beradik nih pulak. So saya berazam untuk ke sana lagi.

Hubby tak dapat bawa saya dan anak2 ke Korea kerana KEKANGAN KEWANGAN. Duit memang ada tapi takkan nak guna saving hanya untuk berseronok kan?. Sayu hati menghantar suami ketika dia nak terbang ke Korea. Kesian dia sorang2. Memang saya boleh pergi tapi jika perbelanjaan termasuk anak2 ianya sangat tinggi. Kesian pula nak tinggal anak2 pada ibubapa kami.

SO SAYA BERAZAM NAK KUMPUL DUIT SUPAYA BILA2 HUBBY SAYA KENA PERGI OVERSEAS KAMI DAPAT IKUT TANPA RISAU TENTANG PERBELANJAAN.

DAN SAYA BERAZAM NAK BAWA HUBBY HOLIDAY PULAK KALI INI. SAYA BERAZAM NAK BAWA DI KE VIETNAM. INSYALLAH HASIL DARI TITIK PELUH SAYA DENGAN PREMIUM BEAUTIFUL.

PERNAH TAK ANDA RASA MACAM SAYA? PERNAH TAK RASA TERLIUR NAK GI BERJALAN2 DI NEGARA ORANG? TAK SHOPPING MACAM ORANG KAYA PUN TAKPE TAPI AT LEAST MERASA MENJEJAKKAN KAKI DI SANA WALAU BEBERAPA HARI? TAKPUN ADA TAK RASA MACAM JELES KAT HANISHAIZI SEBAB DAH LEBIH DARI 5 KALI DIA MELANCONG F.O.C!?

SO MARILAH BERSAMA MERANCANG MASA DEPAN YANG LEBIH CEMERLANG UNTUK 2012 BERSAMA SAYA! (CEPAT! SAYA ADA LIMITED  NEW YEAR GIFT UNTUK 10 ORANG PERTAMA YANG MEMBUAT TEMUJANJI BERSAMA SAYA!)



boleh la ambik gambar cenggini sambil berangan bila dah sampai Vietnam...muhahaha.....Massita saya nak ikut!!

No comments: