Tuesday, November 29, 2011

OBESITI

Sapa tak takut dengan Obesiti angakat tangan?...

Siapa yang berani angkat tangan.....Orang kurus mungkin akan kata "Alah saya kurus tak takut obesiti." Tapi pernah anda terfikir bagaiman insan yang tersayang. Kalau dia menghidapi penyakit kerana obesiti tidakkah dia berisiko. Kalau anda tak risau mungkin dia tak penting bagi anda....terpulanglah....

Credit to DEMC:


Obesiti dan berat badan berlebihan merupakan salah satu faktor risiko utama kepada pelbagai jenis penyakit kronik. Masalah ini dapat diatasi melalui diet yang sihat dan seimbang beserta aktiviti fizikal yang mencukupi.


Pengurusan Makanan

  • Mengawal pengambilan makanan berkanji
  • Meningkatkan pengambilan makanan yang tinggi serat
  • pilih hasil tenusu yang rendah lemak
  • menghadkan pengambilan makanan tinggi lemak dan minyak
  • mengawal pengambilan makanan/minuman yang manis
  • tingkatkan aktiviti fizikal
Haaaa nampak tak hampir kesemua menjurus kepada pemakanan?.....Okey saya nak kongsi info baru. SEJAK SAYA PAKAI PREMIUM BEAUTIFUL SAYA RASAKAN SELERA MAKAN AGAK KURANG!

Hah tipulah pakai PB corset je rasa tak nak makan!

This is how it works....BILA ANDA PAKAI PREMIUM BEAUTIFUL WAIST NIPPER TU BERTINDAK MENGEHADKAN KEMASUKKAN MAKANAN DALAM PERUT. MACAM IBU2 LEPAS BERSALIN, DIGALAKKAN PAKAI BARUT/BENGKONG SEBAB SELAIN MENGEMPISKAN PERUT DAN MENGETATKAN RAHIM, IA JUGA MENAHAN IBU DARI RASA LAPAR SENTIASA. SO WAIST NIPPER NI MACAM TU JUGA. TAPI TAK LA SUSAH NAK LILIT2 TU. GUNA CANGKUK JER.

HUBUNGI SAYA JIKA ANDA INGIN LARI DARI TERJEBAK ATAU ANDA INGIN MEMBANTU ORG2 TERSAYANG DARI TERUS DIBELENGGU MASALAH OBESITI.

PELABURAN YANG BIJAK BERMULA DARI SINI.

HUBUNGI SAYA SYIDA 012-9793698.

No comments: