Saturday, November 19, 2011

Hari Ke 12...

Sejak cuti sekolah macam2 benda nak buat daily supaya anak2 tak boring atau menghabiskan masa dengan tidak berfaedah. Saya dah berazam nak ajar boys bahasa Inggeris sebab nampak gayanya subjek ini mereka lemah sikit. Bukan ajar BI ajer, macam2 lagi lah. Maka kesempatan berblogging sangat terhad. Hari ini ambik masa sikit nak update.

Saya pergi check up di DEMC Shah Alam. Ramainyer orang. So before check up to kena ambil berat badan dulu. So saya ni dengan segan2 naik la benda alah tu. Last check 54 kg. Dah la rendah, berat pulak tu. Rasa badan cam Doremon jer. Dan dalam kepala saya dok teringat perkataan "overweight" jer...

Tapi!...jeng---jeng---jeng---

Saya dah 51kg okeh! Berkedip-kedip mata tengok nombor kat mesin tu. Biar betol!...Ish takkan mesin kat hospital canggih ni rosak kan....Muhahahahaha (rasa nak lompat bintang *)

Tersengih-sengih saya terus ke En Suami tersayang..."Weeee....Syida dah 51kg!... Confirm PB mujarab. Tak Tipu...Syida nak joint business dia boleh?...." Encik suami senyum jer sebab pelaburan RM2400 saya berbaloi.

Kawan-kawan, bukan nak propa. Saya beli korset PB secara ansuran dengan Massita. Saya baru bayar deposit yang ciput ajer dan sepatutnya saya mula bayar my 1st instalment this month end. Tak sempat bayar installment yang pertama tu saya dah turun 4kg dalam masa 12 hari! Seriously saya pakai dengan penuh disiplin. Pakai selama 8 jam sehari, minum air kosong banyak2 dan mesti jaga pemakanan kan.

So sekarang saya sedang berkira-kira nak buat joint Hanis as business partner. Saya nak promote barang yang betul berkesan. Tak berani nak buat2 tahu sedangkan saya sendiri tak pasti keberkesanannya. Saya terasa macam menipu orang pula kalau beria-ria selling tapi sejujurnya saya sendiri tak tahu barang tu betul bagus atau tidak.

To Hanis thanks sebab sudi sampai ke rumah untuk beri penerangan. To Massita thanks sebab bagi saya bayar secara ansuran.

Dan sebentar tadi saya check BMI...berat saya dalam kategori "Healthy!"....alhamdulillah....

No comments: