Monday, November 14, 2011

5th and 6th day challenge.


Sabtu adalah hari ke 5. Pagi tu takde masalah sebab lepak2 kat rumah. By evening my lil' sister ajak joint her, my family & her special "guest" dari jauh for tea time. Adus....inilah first time keluar jenjalan pakai PB. err..boleh ke ni?.Sure duduk maintain jer kan. Pastu segan gak kalau dorang perasan my "aset" macam lain jer...But saya try berfikiran positif. Rugilah dah beli tak pakai. Lagipun apa salahnya kan. Tapi sedikit gerun memikirkan toilet time....huhuhuh...

But, Alhamdulillah it feels ok. rasa selesa dan lebih yakin sebab rasa badan lebih kemas. I dont choose body wrapping clothing but I wore not too baggy shirt. Tapi saya rasa lebih confident sebab tak nampak bulgy sana sini. Another thing kalau nafsu makan anda sukar dikawal...pakai set PB adalah digalakkan. Betul!..personal experience nih. Tak tipu. Saya tak rasa nak jamah banyak2. Cukup makan lauk sahaja dah kenyang. Tapi cover line depan my sisters sebab tak nak dorang suspicious kena kakak dorang tetiba tak makan nasi kan. So saya makan la sikit2 bila dorang tengok.

Adakah saya malu kalau org tahu saya pakai PB?...owh...tidak. Cuma nak lihat keberkesanan PB dalam tempoh sebulan ini tanpa ada pendapat ketiga keempat dari mana-mana pihak. Tapi pendapat dari org kedua saya nak iaitu encik suami tersayang. *winks..(sila jangan muntah okeh :P )

Ahad adalah hari Ke 6. Ingat nak pakai 5 hari seminggu jer tapi macam best pulak bila dah pakai jenjalan hari Sabtu semalam. So saya pakai la ke kelas muzik anak then ke Jusco. Toilet?...tak tipu...agak sulit sedikit tapi saya gigihkan diri jugak sebab saya nak disiplinkan diri. Alah bisa tegal biasa kan...

Dan....bila jumpa mesin yang untuk timbang & BMI sekali tu saya pun dengan selamba mencuba untuk mengukur berat...


Ala....turun 300gm jer.....kena usaha lebih lagi la jawabnya....
Tapi my BMI is 26.4...err...tu kategori overweight tau...takutnya...bukan takut gemuk jer tapi takut penyakit yang bakal dihadapi jika tak berhati-hati.....owh..kena lebih kuat semangat...


No comments: