Friday, July 6, 2012

Sakit Belakang?


Masalah ni memang menjadi kebiasaan kan. Naik rimas kalau sakit tu sampai mencucuk-cucuk. Cited from myMetro "Antara faktor penyumbang kepada masalah sakit belakang ialah postur (kedudukan) badan yang tidak betul, melakukan aktiviti di luar kebiasaan dan mengamalkan gaya hidup tidak aktif."

Postur badan sangat penting tapi sering dipandang remeh. Bagi yang bekerja di depan komputer atau apa sahaja pekerjaan yang banyak duduk, akan memberi tekanan pada bahagian belakang untuk menyokong cara duduk kita. Bila dibiarkan terlalu lama sakit mula terasa dan merimaskan.

Bagi perempuan sangat la tak menarik kalau duduk tu nampak sangat kita membongkok. Bagi yang bakal naik pelamin, duduk membongkok atas pelamin tentu yang paling kita tak nak. Perbuatan ni kadang kita buat di luar kesedaran kita sebab dah biasa. Dah jadi habit.

Pemakaian Waist Nipper Premium Beautiful dapat mendisiplinkan diri untuk mengamalkan postur badan yang betul. Selain itu Waist Nipper turut merawat masalah ini kerana Waist Nipper PB bukan sekadar bengkung biasa. Waist Nipper PB mempunyai FIR. FIR ialah Far Infared Rays yang bertindak sebagai perawat kepada masalah sakit pinggang atau sakit belakang.

Dipetik dari MyMetro juga "Antara punca sakit belakang yang biasa ialah masalah diska tergelincir pada tulang belakang akibat posisi badan tidak betul (apabila cakera terkeluar sedikit, ia akan menekan saraf yang menyebabkan rasa sakit); otot terlalu lemah atau tegang sehingga tidak dapat menyokong bentuk asal tulang belakang atau mengangkat benda berat dengan cara salah."

Diska tergelincir? Boleh jadi ker?....Boleh...memang ramai yang mengalami masalah ini. Diska tergelincir juga dipanggil Slipped Disc. Masalah SD ini dialami bukan org tua sahaja yer...muda remaja pun ada dah kena sebab amalan cara hidup tidak sihat atau tidak betul. Sakitnya sangat2 dan ianya diceritakan oleh rakan saya sendiri. Sila google untuk tahu lebih lanjut berkenaan SD ini ok.

PB merupakan 3 set pakaian dalam pembentukkan badan bukan sahaja bertujuan untuk kelihatan cantik tapi untuk kesihatan atau merawat. Oleh hal yang demikian sudah semestinya harga setanding kualiti. Tak salah melabur lebih sedikit untuk kesihatan demi masa depan kan.

Waist Nipper bukan sahaja utk kaum wanita. Malah kaum lelaki boleh menggunakannya. Pemakaiannya sama seperti jika anda memakai bengkung untuk perjalanan jauh di dalam flight atau kereta. So siapa kata PB untuk perempuan sahaja... :P



NAK FREE TRIAL & CONSULTATION?
CALL ME TODAY AND REDEEM YOUR FREE GIFTS WHILE STOCK LAST*

SYIDA
012-9793698

No comments: