Monday, February 25, 2013

Kisah Kolagen ....


Sana sini orang dok cerita hal kolagen..ada yg makan pil, ada yang sapu cream ajer, ada yang ambil rumpai laut dan ada yang prefer cucuk ajer. Tepuk dada tanya selera...duit dalam purse pun kena check juga :) But apa itu kolagen? Kenapa perlunya kolagen? Bila patut mula ambil kolagen?

Saya nak kongsi a very good info read from Mega (paper kecil dalam Utusan Malaysia tu. Dated 19 Feb 2013 Selasa)

Sebelum memilih produk suplemen yg mengandungi kolagen, seseorang itu terlebih dahulu perlu memahami maksud & fungsi sebenar bahan tersebut.
"Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein dalam badan. Ia menyokong sebahagian sel-sel yg memberikan struktur, kekuatan & kekenyalan kulit & tisu badan" kata Rose Hanizan Mat Hassan (Pakar Pemakanan dari Hospital Pakar Perdana KPJ, Kelantan)

Memang semua orang mempunyai kolagen dalam badan yg boleh terhasil sendiri. Begitupun penghasilan kolagen berkurangan pd setiap tahun selepas usia seseorang mencecah 25 tahun. Kesan kemerosotan penghasilan kolagen mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian.

Selepas usia 45-50 tahun badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yg ada. Jadi semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan. Itu akan menyebabkan kesan kepada kulit kusam, tidak bermaya,cepat letih, kulit berkedut serta kendur, pigmentasi kulit, sakit badan serta sendi dan sebagainya.

Ini juga bertambah dengan faktor-faktor persekitaran lain seperti bentuk badan yang berlebihan dan sebagainya. Sebenarnya banyak fungsi kolagen kepada tubuh badan. Semakin meningkat usia kita digalakkan mengambil supplemen untuk membentuk kolagen badan serta memastikan badan kekal sihat.

BBplus dibawah jenama Hai-O adalah jawapan kepada pencarian anda untuk makanan tambahan/supplemen lengkap untuk kolagen. Hanya RM9 sehari untuk kulit yang lebih sihat dan cantik. Ianya tidak berbau dan sedap (berperisa seperti ribena). Mulakan hari anda dengan BBplus setiap pagi agar kulit kelihatan lebih cantik.

Free Postage! 


Pls Call/SMS untuk pertanyaan & tempahan.

Syida 012-9793698

No comments: